17 maj 2011

118118 du talar med Emilia.Hur kan jag lura dig?

Efter en fullspäckad dag i staden sitter Lisa och jag i bilen. Vi kommer fram till att en pizza skulle sitta fint så jag slår numret 118118 för att bli kopplad till Hållsta pizzeria. Jag tycker väl att dem inte låter som dem brukar riktigt men typ alla pizza bagare har samma klang på nåt sätt liksom. Och 20 minuter senare skulle pizzan vara klar. Det är ungefär den tiden det tar att åka in från stan.
Vi går in för att plocka upp våra pizzor men pizza gubbarna ser frågande ut och menar att dem ej fått någon beställning. Jodå jag ringde ju sa jag men ok vi tar det igen. Och ytterligare 15 minuter senare satt vi alltså i bilen med våra klara pizzor och åkte hem. När vi väl satt oss till bords ringer min mobil och där sitter en ursinnig pizza bagare med 3 exakt samma pizzor som vi redan sitter och äter.Och han var INTE glad över att jag lurades på detta viset, det kan jag lova. Och han menade att även om Eniro kopplat till fel nr så skulle jag ha hört att han sa ett annat pizzeria namn då han svarade i luren.....Jo absolut, det borde jag ha hört men nu var det så att jag var upptagen med att köra bil, titta mig i spegeln, kolla dagisteckningar,samla kvitton....Förlåååååååt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010

Bloggarkiv