29 augusti 2011

Jag gör väl ett krystat försök....

Jamen helt klart är det så att livet som allt annat är upp och ner. Den ena minuten är inte likt den andra om man ser till mitt liv.Jag hatar bakslag!Ja jag tycker att allt ska gå lätt,smidigt,roligt och trevligt till.Jag vill inte svara i min telefon för att ta någon obekants obefogade klagomål bara för att dem just idag råkar ha en dålig dag.Jag vill inte mötas av den suraste människan på jorden i kassan på ica.För mycket av sånt får mig att vilja låsa in mig i jordkällaren för att aldrig mer komma ut.Varför inte bara se att solen skiner idag och om inte idag kommer den, var så säker.

Helgen har vi spenderat i Ludvika där Finnmarksturen gick av stapeln.Mannen och barnen var med och cyklade.Jag hade vett nog att avstå.Det gick kalas bra för dem iaf.Elina hade otur och ramlade och slog knäet i sten och blev därmed omkörd.Jag väntade och kände på mig att det måste ha hänt något tills det kom en lite haltande ledsen tjej.Minen blev gladare när vi tillsammans hjälptes åt att se till att komma i mål.Jag och hunden sprang som vettvilligar framför och Elina kämpade sig i mål.För med 200 meter kvar till mål hade det inte varit en rolig känsla att komma hem utan medalj.Det viktigaste är inte hur man placerar sig utan att man gjort sitt bästa och lär sig redan från början att vara nöjd med det eller hur.

1 kommentar:

  1. va söt du e! och vilken kämpe min lilla sötnos är! hoppas det är bättre med hennes knä. Saknar redan er! KRAM på dig <3

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010