10 augusti 2011

Nedräkning påbörjat..3 dagar kvar

Det ska bli roligt!På riktigt.Mitt mål är att slå mig själv från föregående år.Jag ser fram emot dessa 9 härliga mil i underbar natur oavsett hur det går förresten. Och iår har jag fått ihop lite mer mil i benen så förhoppningsvis försöker jag även denna gång inte sälja min cykel till högstbjudande längst med resan.Fast man vet ju aldrig.

VasaloppsArenan
Den ligger här och väntar på dig. En arena skapad av naturen själv, tillgänglig och vacker, inramad av små fäbodbyar och glesvuxna tallskogar, korsad av grusvägar och upptrampade stigar där generationer av ortsbor har tagit sig fram mellan byarna.

VasaloppsArenan är fjärran från vildsinta fotbollshuliganer, vip-lounger och blinkande neontavlor med senaste matchresultaten. Det här är en Arena av ett annat slag. Den har med åren blivit en viktig del av folksjälen, den innehåller en lockelse, en utmaning och löften om äventyr och minnen för livet.

Här upplever du intensiva tävlingsarrangemang med adrenalinet pumpande i tusentals deltagare, och här kan du ensam vandra längs glittrande skogstjärnar eller svettas under långa härliga träningspass.

År 1994 blev den utnämnd till naturreservat. 9 mil långt och 10 meter brett. Det är i sanning ett unikt naturreservat väl värt ett besök både under sommar- och vintersäsongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010