07 februari 2012

En jävla kopp kaffe...tack...på sin höjd

Att det kan vara så förlösande att få berätta om saker man irriterat sig på länge men inte gjrot något åt...tills bägaren rinner över så att säga.Högskolans cafee är inget undantag.Kunder kommer kunder går.Dem flesta trevliga, andra mindre trevliga.Såna mindre trevliga kunder finns överallt om man jobbar med just kunder.Fattar inte hur man tänker egentligen.Varför skulle det vara ok att snäsa åt cafee arbetaren eller säg apoteksbiträdet?
Bara för att man har en dålig dag själv?Är det anledning nog kan man fråga sig.Men det blir rätt så kul om man tänker på det på ur en annan synvinekl.Vi kom oss för att prata om just detta.En som jobbar i cafeet på skolan och jag.En man handlar kaffe av henne dag ut och dag in i åratal.Han kastar fram sin tjugolapp över ett antal folk för i kön....varje gång.Inget varsågod...ingenting...bara kastar fram den.Tillslut så tröttnar hon och kastar tillbaka växeln på samma sätt!!! Fifaaan vad bra gjort sa jag!!!Jag skrattade så jag höll på att dö.
Och sen bildade vi hata kunder klubb och då särskilt otrevliga kunder.Så nu när jag handlar mitt morgon kaffe säger jag som standard alltid EN JÄVLA KOPP och så skrattar vi så tårarna sprutar.Ska du ha ditt jävla kvitto svarar hon.Du kan kasta den åt helvete svarar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010