03 februari 2012

Inseminera...

Seminarie och inseminera låter same same...
Men det är troligen inte inseminera vi ska syssla med under dagen då vi ska förbereda inför en seminarie nästa vecka.Jag har valt en seminarie grupp som handlar om minnet och inlärning.Jag har ingen aning om hur en sån går till men det ska nog gå bra.Jag brukar tänka så om det mesta och hamnar sedan någonstans mittemellan jorden och stjärnorna.Men siktet är inställt på stjärnorna;)
Jag brukar säga att jag har guldfisks minne.Vår mycket visa psykologi lärare rättade mig och sa att det SÄLLAN finns dåligt minne snarare dåligt förstånd.Fast det låter inge vidare om jag hela tiden skulle påpeka att det berodde på mitt förstånd att jag glömde bort en date,att ringa,hämta barn från dagis,packa ur varmchoklad termosen ur väskan(vet ni om att det ett sätt att tillverka en hemmagjord bomb)....osv.......jag tror att guldfiskar har ett spännande liv i jämförelse med dess hjärnceller.Tänk att varje gång när dem simmar förbi en plats i sitt hem uppleva den lika spännande varje gång.Heja guldfisken!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010