01 mars 2012

Relativitet...

Jag tycker att det är ett sunt sätt att se på saker.Allt är relativt, inget är relativt såvidapass att man inte jämför sig.I min värld, där jag av fri vilja(?), inte tävlar och helst inte jämför mig eller mina närmaste med andra....tror jag.Fast hur kan jag då säga att jag har den bästa mannen?Bästa barnen?osv osv....
Jag sa i början av kursen att jag har fri vilja, jag bestämmer själv!......är det så?
Vill att det ska vara så.Jagvill tro att beteendet som kvarstår är det betendet som förstärkts...av fri vilja.Sen har dessa personlighets skalor gett mig en del aha upplevelser om mig själv.Introvert----Extrovert....hmmm....Fast är det inte ändå så att det är motivationen som gör att man beter sig extrovert för att uppnå beteendets förstärkande effekt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010