07 april 2011

En av dem sju döds synderna!

Ja det lyckades jag med på något konstigt vis med under gårdags kvällen då jag var på date med den pedagogiske revisorn.
Jag ska fatta mig kort och den som lätt generas ska nu sluta läsa.
Vi saknar uppgifter i bokföringen som vi ringer och ber min man maila över till en dator på revisorns kontor. Då vi försöker öppna det bifogade dokumentet går det ej att öppna det hur vi än försöker. Ju längre tiden går och vi provar med alla tänkbara sätt att få datorn att göra som vi vill börjar datorn bete sig konstigare och konstigare.Vi försöker bägge två men inget funkar. Vi går till slut in på min mans mail och försöker att läsa skickade meddelanden men inte heller det funkar.
Under tiden har vi växlat emellan mannens och revisorns mailadresser ett antal gånger.
Så tillslut är man snurrigt i huvudet (som om inte alla siffror skúlle vara nog)
Jag ser till min förvåning konstiga mail som inkommit och öppnar upp dem och läser upp högt... inkommande fakturor,meddelande från Erik,Momsredovisning dec mm mm....och utbrister i ren förvåning -Men vilka konstiga mail!! Mmmm.. jaha säger revisorn bara.
-Men eller hur?försöker jag få revisorn att förklara varför det är så "konstigt".
Jo säger då denne pedagogiskt. Det är såna fakturor och annat som jag jobbar mycket med.Och detta säger hon väldigt lugnt och snällt utan att röra en min. Och då upptäcker jag att VAD FAN!!!Jag sitter ju och läser hennes mail och inte våra egna.....det är inte ok!!!Och inte säger hon något heller...jag bara undrar hur gick det i hennes tanke verksamhet under tiden som jag satt och hade högläsning "konstiga" mail. Och jag lovar att det ej skedde med avsikt...tror´t eller inte=)

1 kommentar:

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010