24 oktober 2011

Djurisk helg med barbie effekt

Nu när veckorna går nästan undantagslöst i skolarbetets tecken blir helgerna komprimerade.På köksbänken,i garderoben,på toaletten.......;)Nej vad jag menade med djurisk var helt enkel att djuren varit i största fokus.Hönsen har fått flytta till sitt nya höns hem.Inte vilket hem som helst för fina kräsna hönor.Ska gå ut senare och ta ett kort så ska ni få se.
Sedan har vi hämtat hem hö till getterna så det täcker upp för flera år framöver.Jag höll på att bli enbent på köpet därav barbie effekten.På skullen där jag stod och kastade ner höbalar till mannen och barnen nedanför fattades det en bräda näst längst ut på skullen.Det är ungefär 2-3 meter upp från marken.Jag såg inte hålet då det var täckt av hö och skulle precis kasta ner den sista balen och vips försvann ena benet rakt ner i världens fart.
Men tur i oturen svingades jag framåt istället för åt sidan annars hade jag nog faktiskt varit som en billig variant av en barbie.Ja ni vet en sån kopia i hårdplast som benen ramlar av på stup i kvarten och håret är som svinto på dem innan man ens fått hem dockan.Dem har vi väl alla haft?
Annars stabilt.Jag hoppade över löpning igår för jag helt enkelt inte fysikt kunde för min mörbultade sida efter höskulle fadäsen.Jag tror nog egentligen inte att det är annat än just mörbultat men...tänk om det är en spricka i höften(min hypokondriska sida är jag väl medveten om)Löpningen går bra.Under dem 2 senaste veckorna har jag kortat ner min mil med 10 minuter och det konstiga är att jag inte tyckt att det varit ett dugg jobbigare.I helgen skulle vi ha deltagit i solsidan runt men valde att stå över då vi helt enkelt hade mycket annat som var tvunget att göras.Ingen big deal kändes som.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010