28 oktober 2011

En helt onödig reflexion.....

Det händer att jag parkerar min bil på parkeringsplatser som är avgifts belagda.Och som vi alla känner till är det svindyrt att parkera centralt överhuvudtaget men desto närmare stads kärnan man kommer ju dyrare är det.
Förr om världen hände det nästan varje gång att nån gråhårig liten tant eller kostymklädd affärsman gav en dens parkeringsbiljett med resterande tid som fanns kvar på biljetten. Och man blev lika glad varje gång, för är det nåt jag hatar så är det parkerings apparater.Det är något visst med dem...förrutom att dem vill ha pengar.Dem tar lång tid på sig att fatta vad jag knappar in och dessutom numera när man (tackolov) kan betala med kort tar det ännu längre tid.Och så är det det där med äckelfaktorn på dem.Jag menar hur ofta görs dem rent?Hur många gånger händer det inte vid tex trafikljus att man ser brevidvarande bils förare gräva jäkligt långt i näsan?Och vem säger att dem just inte hade torkat spyor efter sina magsjuka stackars barn.Och sen måste kasta sig i bilen och glömmer i all hast att tvätta händerna etc.....och sen ska jag knappa på samma knappar o parkerings apparaten.
Vad jag skulle säga egentligen var vad hände med "ge din biljett till nästa" princip? Jag hade råkat pynta i 2 timmar för mycket under förmiddagens stads besök och tänkte först åka därifrån utan att memöda mig att ge biljetten till någon annan.Jag ändrade mig och gick fram till en välklädd herre som körde ett exklusiv bilmärke.Och han blev jätteglad, det syntes på hela honom liksom.Och jag menar inte skulle han ha blivit glad om jag istället gett honom 20 kr kontanter.Han kanske heller inte tänkte på hur äckliga apparaterna egentligen är men bara själva grejen att ge sin biljett.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010