19 oktober 2011

Godmorgon, det blir den om du bestämt det!

Jag är pigg idag och kommer att klara mina skol uppgifter galant!
Bland annat detta fick vi lära oss av den briljanta föreläsaren Lotta Abrahamsson. Lotta arbetar som pedagogisk handledare och föreläsare.Hon berättade att hon själv fått sina diagnoser adhd samt asperger syndrom i vuxen ålder.Hon har gett ut en bok Tänk om! som jag varmt kan rekommendera.
Ja hela föreläsningen...gå om ni får chansen!
Att tänka på varje dag och påminnna sig om.Arbeta med människors styrkor utan värderingar,fördomar.Kom ihåg att olikheter berikar.Vad är normalt och vem har bestämt det?Man behöver ju inte ens ha asperger för att tycka att "raka rör" är det språket man förstår bäst....eller?
Allt handlar in the end of the day om att anpassa miljön till den som alla klarar av.
Jag brukar ju lite skämtsamt säga att jag måste ha en släng av diagnos av något slag.Någon sa vid tillfälle, men gå o kolla upp det då.Jag svarade bara varför då?Så länge det inte är ett hinder och mig vetterligen är det inte det.
Nu ska jag sjunka in i mina studier som upptar det mesta av min tid just nu.Husen på gården är så gott som nymålade allihopp..bara ladan kvar nu.Allt eller inget som vanligt=)

1 kommentar:

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010