01 oktober 2011

Inge vettigt...

Lördagen till ära har jag påbörjat målning av lillstugan med falurödfärg min favvofärg numera.Men helt klárt behövde jag röra på armfläsket efter gårdagens fantastiska 3 rätters middag i staden.Gratinerad chevre,gösfilet...och en massa annat gott.Fast jag valde ändå dem nyttigare alternativen.And so will it be.Jag har känt mig lite...eller jävligt irriterad idag.Handlar om respekt kort o gott.Handlar om att sopa framför sin egen fucking farstu innan man ger sig på andras...och min farstu är min farstu kommer jag alltid att tycka.Och där gör jag som jag själv vill...när jag vill...hur jag vill....ja ni fattar.Och jag vill gärna tro att jag försöker leva som jag själv lär alltså skulle jag medvetet inte bara haspla ur mig saker som sårar till min nästa.Fast efter att ha målat halva lillstugan hade jag lyckats tygla irritationen.Och jag tänkte om istället.Stackars jävel/jävlar att behöva vara en sån som växer själv genom att sänka någon annan.Ja så skulle jag inte vilja vara.

1 kommentar:

  1. Hejsan,
    Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt måla-lillstugan-i-falurödfärg-projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
    Maila mig på vendela.byggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010