05 december 2011

Hur är det?...frågade mannen ytterst försiktigt när han öppnade ytterdörren

Nästan som om att han skulle ha förväntat sig ett nervöst sammanbrott av den strandsatta frun som suttit här ute på vischan alldelles billös och ynklig hela dagen.Han hade tänkt på det hemska som inträffat, ja att frun satt låst utan bil.Nej det var väl ingen fara, jag menar visst kan jag sysselsätta mig.Bakat munkar,knäck,mockarutor och pepparkakor.Det blev tom så stressigt till slut att jag fick lov att kuta 2 km till skolbussen för att plocka upp Lisa.Och så var det bra att jag inte hade annat alternativ än att ta tag i liter grejer som behövde målas och textas på inför lördagens julloppis.Blandat ihop lite glögg som ska få ligga och gotta till sig.
Men en sak är säker, man vill inte vara billös för många dagar.
Jag hade en liten tanke på att hoppa på cykeln och cykla in bara för att...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010