30 december 2011

Året 2011 måste jag lägga på minnet...

Dels för att jag tog chansen då den gavs att vara hemma mer och ta dagen som den kommer.Ja året jag slog till och tog tjänst ledigt från min fasta anställning inom det område jag dessvärre vet att jag absolut helst av allt vill jobba om jag fick välja av allt som finns.
Men tiden hemma har varit bra för mig och min familj.Jag har tagit tillbaka tid som förlorats på sena kvällar och långa helger borta från familjen.
Jag är glad att jag vågade och skulle inte tveka att göra samma sak igen.
Nog för att att jag gjort andra saker liksom men det har varit på mina/våra villkor...när andan faller på.Jag startade en liten shabby chic "butik" i ladan.Det har verkligen varit en gammal dröm.Att få pyssla med gamla saker.Naturmaterial som man får tvinna,vrida o vända på tills det blir något som pryder ett hem.Och tänk att det kom kunder varje gång som uppskattade vad jag gjort och miljön att vistas i.....häftigt!!!!!Detta skulle jag inte ha kunnat gjort utan en man som ibland känns som en tvillingsjäl och andra stunden som en total motsats.Han ger mig så otroligt mycket styrka att kunna förverkliga det jag tror på utan att någonsin misstro mig en endaste sekund.DET är något jag är glad över...verkligen!!

Jag har studerat upp betyg för att kunna läsa det jag vill på högskolan, detta har jag dragit mig för att göra i typ 10 år.....men nu äntligen!!!

Och så var det ju det här med klassikern som genomfördes 2011.En svensk klassiker!!I min bakficka känns inte som skoskav!!!Det var nära att det tog slut då det var sista loppet att genomföra dvs Lidingöloppet i mitt fall.Feber veckan innan men det gav med sig såvidapass att jag tog mig runt...i mål med mannen sida vid sida.Och det var en angenäm resa hela vägen .Lätt att säga nu tusen år senare...typ...men det var väl mödan värd.Jag kom inte först ,jag kom inte sist,,,,jag bara genomförde EN SVENSK KLASSIKER!!!Nu känns det helt plötsligt tråkigt när man avklarat alla grenar...vad nu då?Vad ska jag nu se fram emot?....fast såklart har man ju massor av saker att se fram emot........men utmaningar liksom.....
Ja jag har ett mål och det är att gå ner såpass i vikt att min kropp orkar med en marathon.Har under året gått ner 9-10 kg...detta efter att klassikern avklarats bör tilläggas.Hade ju inte varit dumt att ha gjort detta innan men men.....

Vi har blivit med höns här på farmen.Fiskar.Mohammed.......kanske till nästa års resume står det en ponny vem vet?

Ett för jäkla bra år helt enkelt......så mycket bättre!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010