23 december 2011

Påminnelse till mig själv inför nästa års jul!

Varje år gör vi om och gör då inte heller rätt.Sätt dig i bilen.Kör till en granförsäljare.Välj ut en FIN gran.Betala.Lasta in den.Kör hem.Klart.

Eller välj att vänta så det blir snö i skogarna så det ska vara riktigt jobbigt att ta sig fram bland fällda grenar o annat.Och när vi sedan gått i ett par timmar....hela familjen enligt tradition....(ni kan tänka er 6 åringens muntra min efter första timmens pulsande)så hamnar vi på tomten och hugger ner första bästa gran.Lite för bred,lite för gles...men det är en gran!
När vi sen skulle ta in den märkte vi HUR ILLA det egentligen var, såg inte så farligt ut i skogen.Alltså den var så bred att den inte fick plats framför vårt stora fönster.Och skrattretande gles.Ja den absolut fulaste granen jag någonsin sett.Någonsin!Mannen föreslog en modiefiering som ett sista försök att få en fin gran så sagt o gjort.Nu är granen inte alls så bred och gles längre.Och barnen har klätt granen med alla möjliga julgranskulor och papperfigurer dem gjort i skolan.It now looks like a zigerar kjol på väg på dans....men är det jul så är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010