02 september 2011

Här för ett tag sen inträffade det igen...

Jag kände mitt i mulandet av lösgodiset att NEJ NU FÅR DET VARA NOG!!!!!!
Hade ett sånt där sedvanligt samtal med mig själv.Och det var ungefär så här det lät...hur kan du lura dig själv att först åka lopp efter lopp efter lopp....på x antal herrejösses timmar och sen bara mula i dig kalorier som absolut täcker upp allt det jag nyligen gjort mig av med?????Kan du förstå det Anette?Mitt svar till mig själv var såklart nej, helt ofattbart!Hur många är det o andra sidan som ens ger sig in på att genomföra en svensk klassiker med ca 20 kg övervikt.Hur tänkte du nu Anette?.....Jaaa och om sanningen ska fram så tänkte jag nog inte så mycket på det.Utan jag tänkte mer liksom att klarar andra det så klarar väl jag oxå det.Och på den vägen var det.Och ju mer man tränar desto mer hunger får man så enkelt är det.Under tidens gång har jag utvecklat nånslags envishet som gör att jag oavsett vad som än händer så tar jag mig i mål....om så siste kvinna i mål liksom.Men helt klart kan jag säga att det varit tunga kilon att släpa runt på och ni ska inte tro att jag tappat ett endaste gram av min träning.Däremot känner jag mig piggare,starkare och allt det där, vilket är värt mycket såklart.Idag tex har jag och dogge joggat 1.6 mil....i vårt tempo men ändå.Men till saken iaf.För några veckor sedan fick jag som sagt nog och skrev in mig på viktväktarna för 54326 gången typ.
Och det har sannerligen gett resultat.Igår var det vägning och vågen visade -2.2 efter veckan som varit.Och gången innan visade den -1.7, vilket ni snabbt kan räkna ut är ett bra resultat.Jag fattar inte riktigt hur det har gått till men något måste jag ha gjort rätt iaf.Det bästa har varit att jag ätit det mesta men i rätt mängd.Jag har inte försakat mitt rödvin heller....fast jag räknar in det i min veckoranson/dagsranson.Verkar funka.Redan idag kändes joggingen faktiskt konstigt nog liiiite lättare, fast det kanske bara är som jag inbillar mig=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010

Bloggarkiv