16 september 2011

Sista grenen i En svensk klassiker närmar sig....

8 Dagar kvar till Lidingöloppet dvs 30 km löpning i terräng.Ni kanske kommer ihåg att jag efter förra årets Lidingö tjej lopp 10 km typ dog....
Men det var då det....aborrebacken har säkert krymt till iår:)Nej men det känns överkomligt detta lopp.I alla andra lopp i klassikern har man liksom inget annat val än att ta sig i mål på det sättet loppet ska genomföras så att säga.Svårt att göra annat än simma i Vansbro,åka skidor i Vasaloppet,cykla på Vätternrundan.....ja ni fattar.Men här kan man faktiskt gå.Enda problemet är reptiderna och eftersom vi anmälde oss sent hamnade vi i en sen start grupp.Vi har varit ute och test joggat ihop och det funkar bra.Vi joggade 1.5 mil i prattempo i veckan.Mannen säger att han nog aldrig haft sån träningsvärk som efter detta.Det jag känner mig lite orolig för att att jag får ont i länd ryggen efter längre löppass.Nästan så mycket att det tom är svårt att böja sig flera dagar efteråt.Men hittar man riktigt fina kantarell stim är värken som bortblåst=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010

Bloggarkiv