25 november 2011

Ahaa upplevelse på vinden!

Som alla andra gör idag eller under helgen dammar jag oxå av alla fula julgrejer...eller ja adventsstakar då(för allt ska verkligen inte fram redan nu i mitt hus)
Kravlar upp på vinden.Äckligt,dammigt och otympligt kännetecknar dem flesta vindar.Rätt logiskt egentligen för annars hade utrymmet användts till något vettigare än en plats man tippar sånt som man typ aldrig kommer att sakna och än dess mindre tar fram igen...meeeeen.
På vår vind från 1800 talet finns det då timmer stockar i taket som liksom håller ihop huset.Och dessa timmer stockar är låga så man får ducka för att ta sig fram där.Och varje gång...VAAAARJE GÅNG slår jag iaf i pannan X antal gånger i nån stock.Det liksom bara måste ske för annars har jag inte varit på vinden sammanfattningsvis.
Och som alltid har detta skett idag oxå....2 gånger....och andra gången vrålade jag svordomar så det ekade i den skövlade skogen ni vet.
Ont gör det!!Hur svårt kan det vara att INTE glömma bort att man inte kan böja sig ner efter något om man har en liten timmmerstock framför huvudet???
Ni vet min kändis mattekompis sa en dag att det är skönt att se att det finns minst 2 hjärnceller kvar efter dem vilda åren av artistskap.Jag tänker kontra med att skylla på timmerstocken på vår vind nästa gång jag inte kan lösa ett mattetal!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010