02 november 2011

Heeeelp me please...

How about matteanalfabet....finns det ett sånt ord ens?
Senaste matte provet blev underkänt!Så triiiiiist!!Fastän jag övat på det jag kunnat och försökt mig på att förstå det jag förväntas räkna så.....poff....underkänt rakt av!Och jag som hade hjälp av en person som har bra betyg i matte sedan innan.Nya tag bara...skam den som ger sig.Det är helt enkelt bara att nöta på dem delar jag inte fattar.....vilket är allt då.
Idag har jag tröttat ut en person till med mina frågor...men varför blir svaret så?Hur ska jag tänka?Alldelles för mycket av ...det bara är så och det är bara att lära sig det, inom matten.Imorgon ska jag få träffa en annan person som sägs vara duktig på matte.Denna person är bekant till dagens mattehjälp person.Bokat o klart.Det ser jag fram emot!Och vet ni vad som är det jävligaste med den personen...alltså person nr 2.Denne är ekonomiskt oberoende och har tidigare jobbat som mattelärare men valde att gå av jobbet då det ekonomiska oberoendet slog till.Shit!Varför händer inte det mig???=)

1 kommentar:

  1. Det heter dyskalki.;)

    http://www.dyskalkyli.nu/dyskalkyli%20-%20faktablad.pdf

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010