14 november 2011

Nu har jag tänkt på en odd företeelse...igen..

...o onödig är bara förnamnet.Dessutom är jag lite sent ute med att dela mina skumma tankar.Jo det var det här med alla helgona grejen för ett par veckor sen.Alla vallfärdar till kyrkogårdar runt om i landet.För att minnas dem som inte längre finns med oss liksom, så långt är jag med.Gravar ska pimpas ända ut till fingerspetsarna.Mest ljus vinner grejen fick jag känslan av.Dessutom går sen alla andra runt o kollar in alla andras pimpade gravar hur dem ser ut....eller varför går man runt där på en kyrkogård annars?Och den som liksom ligger därunder eller någon annanstans couldnt care less.Jo jag är med på grejen att det är tradition och ett sätt för några att bearbeta sorg,minnas osv.Och så tycker man lite synd om dem som inte har något ljus på sin plats.Jag ska erkänna en grej som jag och en kompis gjorde lite nu och då när vi var små.Det var så att hennes pappa gått bort, vilket hon sörjde djupt.Hon ville ofta besöka sin fars grav och jag som kompis ställde upp och hakade på.Vi kom på att inte alla hade besökare som kom så vi tog med oss extra blommor och andra små presenter till dem också.Där gick vi o snackade med Olof född 1907 död 1980.......
Herregud!Vilken konstig grej att komma på att göra ens.Obs detta har jag iaf numera slutat med så du som undrar vet=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010