30 november 2011

Kaos ute på vischan....

Den sista tiden har vi som vana att försova oss titt som tätt.Trots 10 alarm!!
sant...10 st!!Så vaknar vi på den sista typ...om ens då.Det bara blir så.Jag menar det är inge svårt att baka in ringsignalerna i drömmarna så man lyckas ignorera dem.Men iaf...sent uppvaknande.Storm ute.Känns i hela huset hur taket håller på att lyfta. Att snabba på en 6 åring på morgonen är som att snabba på en snigel.Men iväg kom vi så hon hann med skolbussen iaf.Men när vi kom ut till bilen så möttes vi av ett gäng förvirrade fågelfän som tagit sig ut på villovägar då jag troligen glömt att sätta på haspen till höns gården igår kväll.Och så hade den blåst upp av dagens stormvindar.Inte nog med det så hade "grannen" glömt (eller nåt)!!sin ytterdörr som stått öppen hela natten.Och naturligtvis har då hela hönsfarmen promenarat in och ut där.Och jag är övertygad om att han oxå haft 3 katter på besök medans dörren ändå stod öppen liksom.Undrar om han ångrat sig att han flyttat in nu????
Jag lämnade i vilket fall som helst av Lisa vid skolbussen och iväg for hon.Då halvdör min bil...såklart!!Helt plötsligt dör rattservon eller vad det heter.Och ingen telefon hann jag få med mig....såklart.
Jag lyckades på nåt sätt ändå ta mig hem.Jag tog i för kung och fosterland för att bilen skulle svänga dit jag ville.Väl hemma återställde jag ordningen.In med alla höns.Stängde grannens dörr för jag misstänkte att denne jobbat natt eller nåt för det sovs fortfarande i stugan.Bilen ska in på verkstad och jag ska testas vidare i det jag förhoppningsvis lärt mig under dessa veckor.Betygssamtal väntar om en stund=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010