31 januari 2012

Den där jävla...

fi¤¤an.Ja det må vara hårda ord och kanske för någon even stötande.Det förstår ju jag med.Fast jag kan ändå tycka att om man liksom bakar in pyttelite oanständiga ord i ett samtal så borde det ju inte få ohöraren att svimma...eller....kanske kunde den som lyssnar ist fokusera på det andra man säger och inte haka upp sig på dem små orden. Man kanske skulle kunna säga att det för en del tom är det enda sättet att uttrycka exakt vad man menar och känner.....
Ja nu menar jag inte att det hänt något speciellt med språkvalen, tro inte det.Men man känner det i vissa sammanhang att folk ryggar tillbaka och även håller tillbaka saker som dem skulle vilja säga.Fram med språket fifan!!Mycket bättre.Varför ska folk låtsas vara så pryda jämt för?Och nu menar jag inte ordval utan ATT man säger något.Jo jag kan faktiskt oxå urskilja situationer då jag undviker viss ordval, men det sker inte naturligt då.jag måste anstränga mig för att inte använda vissa ord helt enkelt.Sen har det såklart hänt att det hoppar mindre välvalda ord med säg....tex en chef,lärare, eller annan person som man enligt vett o etikett bör samatal på ett visst sätt.Fast jag har ännu ej blivit hängd på fristadstorget pga min frispråkighet.Den dagen kanske kommer vem vet.Och jag jobbar på att bli bättre;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010

Bloggarkiv