10 januari 2012

Fiskleverolja tack!!!

Nu har jag fanimig satt mig och åkt för sista gången till JULITA hallen för att hämta ett litet jäkla paket.Och nervös blev jag så jag höll på att köra av vägen...eller bara trampa på gasen och åka därifrån.
Ja jag fattar inte varför poliser har den inverkan på mig.Såg på långt avstånd att det var en poliskontroll vid korsningen mot Julita.Och jag mitt pucko började snabbt kolla efter andra vägar för att kringgå kontrollen.Vad ska jag säga?Tänk om jag darrar på handen när jag ska visa körkortet?
Tänk om jag får blåsa?.......OCH vad skulle det göra då egentligen....tänker jag nu 1.5 timme senare.Jag menar det visar knappast något i blåskontrollen av att jag drack ett par glas vin i fredags......
Men jag tog mig i kragen och körde mot kontrollen som var strategiskt placerad vid en stor korsning med stop skylt.Jag stannar och ser till att verkligen i millimeter precission stanna och stå blickstilla.
Kollar övertydligt åt alla håll och kanter för att göra rätt liksom.
Och vad gör jag mitt pucko.......typ rivstartar över vägen istället för att fint bara gasa över vägen.Men dem stoppade inte mig iaf.....phuuuu!!Fast dem kollade länge och nogrant på mig när jag sen fick lov att köra förbi dem igen på tillbaka vägen.Min bil är inte helt diskret heller liksom....
Jag fick höra av tanten på Julita hallen att dem letade efter gärningsmännen efter ett rån på guld fynd i Katrineholm.
Med denna information körde jag sedan förbi dem med samma försiktighet som åt andra hållet...fast nu skulle jag se så oskyldig ut som möjligt för att vara en rånare liksom...........ja vad säger man.Aldrig mer Julita hallen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010

Bloggarkiv