26 januari 2012

Ja alltså ibland råkar man bara...

Kalla någon man inte känner för Gunde, nog för att jag brukar kalla skidåkande folk för Gunde annars.
Gunde är för övrigt en person jag gillar framför allt för hans härliga energi.
Sen har jag bland annat anammat hans sätt att klocka saker.Tråkiga saker blir uthärdliga om man bestämmer en maxtid och räknar ut när tiden är ute och uppdraget måste vara utfört....annars.....får jag inte gå på toa,ta en kopp kaffe...osv.Jag brukar klocka mig själv när jag ska in på tråkiga köpcenter.Det är då mycket lättare att vråla till alla dessa jävla 3 mobil försäljare att jag hinner inte.För det där med att ljuga är svårt däremot.Luras kan jag göra men ljuga....njaaa...där går gränsen.

Så tillbaka till Gunde. En utav mina kursare har ett namn som är något liknande Svan.Jag har haft fullt upp med att försöka komma ihåg alla nya namn.
Jag menar inte att jag ska lära mig alla namn på dem 45 personer på kursen men dem man lär känna mer kan ju vara en fördel att komma ihåg namnet på kan jag tänka mig.Då har jag ibland strategier för att minnas.Här tänkte jag genast på Gunde Svan,efter Svan då.Efter att vi suttit i biblioteket och faktiskt seriöst jobbat med en uppgift var det dax för mig att avvika.Och då vänder jag mig om och säger hejdå GUNDE.Men va faaaaandå!!!Istället hade jag glömt vilket som var vilket ist.Gissa om han såg förvånad ut.Jag menar ,vi känner inte precis varandra och här kommer hon o kallar en person från Iran Gunde.Knappast vanligt förekommande i hans land=/

1 kommentar:

  1. Du är ju inte klok , (madicken) Anette! Hoppas dom har humor.. När ska man ta en fika då ?

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010

Bloggarkiv