11 januari 2012

Det var inte bättre förr.....

Jag tar tillbaka det som jag vid nå tillfälle sa om att alltid vara tillgänglig skulle vara en dum ide.Det är en skitbra ide egentligen.
Jag råkade gå en väldig lång promenad idag.Typ 1-1.5 mil sisådär.Ja tanken var väl inte den från början men solen sken och jag vandrade sörmlandsled i solsken.Benen liksom bara fortsatte fastän huvudet sa att jag borde ha vänt.
Men det var bara tråkigheter som pappersarbete som väntade hemma och promenaden blev längre och längre. Och när jag är ute på långisarna brukar jag passa på att ringa och terrorisera folk.Därför var det bättre förr!!....näe det var väl inte bara det jag menade, utan när jag stod där mitt ute i ingenstans kom jag att tänka på vad jag skulle göra om något hände.Tänk om jag skulle ha ramlat och brytit benet?Tänk om en bäver skulle råka fälla ett träd rakt i nacken på mig?Tänk om barnen hade ringt under tiden?Tänk om en förrymd Karsudden patient hade fått för sig att gå sörmlandsled just idag och hoppade på mig besinngslöst?Ja nog för att jag har hundarna och dem är terriers.. men ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010

Bloggarkiv