31 augusti 2010

Kul att man engarerar någon....

Fick ett högst intressant telefon samtal av en anonym kvinna som läst "min" artikel i tidningen och bemödat sig att leta reda på mig. Har nu löst grubblerier för henne så att hon kan sova gott om natten. Mina hundar bär sk grimmor endast då dem rastas och speciellt då jag joggar eller dylikt i tränings syfte. Grimmorna fungerar på så vis att hunden kan både äta,dricka,skälla,sniffa och även bitas om så skulle vara. Vad det oxå gör är att den fungerar som hjälp medel för att hunden ej skall dra för mycket och fungerar naturligtvis bäst om man även leder sin hund genom beröm och annat. Kvinnan var orolig över alla MYGG som annars skulle komma åt hunden då denna har "rem" över nosen, vilket naturligvis skulle vara förargligt men då grimman ej blockerar någon annan funktion än själva farten så är ju detta inget problem. Skönt att det finns sanna djur vänner därute som jag engarerar.
Ikväll har jag joggat med bröderna"Grimm" =))i mörkret. Men bara så ni vet så hade vi varsel västar på oss alla 3 =). Ja såna gula västar som används för att bilister skall kunna se en i mörker och alltså inte för att vi skall kunna röra oss sämre ifrån MYGGEN=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010

Bloggarkiv