15 augusti 2010

Resume cykelvasan 2010

Grattis till alla som klarade det utan att tycka att det var mest pest och pina;)
Tips till dem som avser att ställa upp på nåt dylikt. Börjar med "att inte göra listan"
-Åk inte på vinprovning till Italien veckorna innan.
-Träna gärna lite mer än bara fram och tillbaka till handlarn.
-Undvik helst att cykla bara asfalt om du avser att ge dig ut i kuperad terräng som dessutom blir väldigt spårigt då alla andra 4000 personer passerat i den blöta terrängen.

Det man ska göra däremot till ett sånt här lopp är ju defintivt att träna,träna och åter träna då tror jag att man skulle ha uppskattat loppet mycket mer.
Framför allt skulle man våga släppa lite mer även i dem brantaste nedförbackarna på grusvägarna. För mig hjälpte det föga då jag såg en och annan ligga nedblodad längst med banan.Hoppas att ingen skadade sig allvarligt.
Detta var det absolut jobbigaste jag någonsin gjort även om man bortser från ovanan att cykla i terräng. Till min fördel hör ju då inte att jag cyklade med smala däck men det är ändå inget att skylla på utan helt enkelt för otränad. Arrangemanget runt dessa vasalopp är fantastisk kul. Längst med banan stod det folk och hejade på vilket var uppmuntrande. (Dalmål låter ju så mysigt oxå,finns ju ingen som pratar dalmål som kan låta arg)
Många trevliga medcyklande pratade jag oxå med som var i ungefär samma nivå som mig själv.
Och vilken miljö och natur sen då!Bara det kan vara värt att utsätta sig för dessa galenskaper=)6.15 timmar tog jag mig runt på och även om jag inte riktigt vann loppet så får man väl vara glad över att ha tagit sig runt kort och gott så=)

2 kommentarer:

  1. Tack för tipsen!
    men jag skulle aldrig komma på tanken att cykla det dära loppet.;)

    SvaraRadera
  2. Jag har fler bra tips om du vill ha=)Och vet du ..rätt som det är kanske du råkar ställa upp på nåt liknade...sånt som händer liksom=)

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010

Bloggarkiv