01 januari 2011

Full rulle här uppe i Härjedalen...

Lisa och Elina har gått första dagen på skidskola idag och det går alla tiders för dem. Jättekul har dem och tänka sig att lilla Lisa åker iväg med sin skidlärare på egen hand och kommer efter 1.5 timma nerfarande med sin lilla grupp av små miniåkare.
Så coola!!!Idag har jag haft 2 nära döden uppleverser.

Nr 1 Mannen kollar nedfarter i kartan och upp drar vi jag,mannen och Lisa i stolsliften. Nånstans därefter går det sedan snett. Rätt som det var står vi inför DÖDEN!!!Stup rakt ner!Aaaaaldrig i livet sa jag och tog mig ner på nåt konstigt och med mycket skakande ben. Hur Lisa tog sig ner?Ingen aning.. jag fick minnes luckor av chocken. Benen skakade en timme senare.

Nr 2 För det första...varför ens komma på tanken att ge sig iväg ut på fjället i snöstorm på längdskidor. Men gjort är gjort och vad gör man när man väl står där och inte en tillstymmelse till spår...man tar sig hem...långt senare.

Förrutom det allt lugnt. Hoppas snöandet avtar så man kan börja skida på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010

Bloggarkiv