19 januari 2011

Pröva mina egna vingar...

eller våra vingar ska tilläggas. För mannen och jag har under en tid pratat och pratat och pratat och...i all oändlighet egentligen.
Ett tag var jag inne på att köpa ett hotell vet ju ni som läser min blogg.
Ett tag var jag inne på att köra igång en catering verksamhet och var redan där i princip.
Ett tag var vi inne på att bygga upp en typ av multi arena, vilket är en alldelles för lång historia att dra här och nu.Då var vi oxå ett hårsmån ifrån att vara där.
Och det som gjort att jag/vi inte nått hela vägen fram har berott på många olika saker. Ibland på impulsiva beslut och snabb handling, vilket många gånger står för vilka vi är som personer.Oftast har det handlat om att jag på något konstigt sätt hamnat i fruktansvärt intressanta arbeten. Arbeten så intressanta och givande så att ideerna fått gett vika.
Jag vet vad jag brinner för och det är att få arbeta med människor.Men för att inte behöva fundera framöver om jag/vi ändå inte borde ha provat så har jag/vi tagit beslut om att from i Mars kommer jag att vara tjänstledig från mitt ordinarie arbete för att på heltid ägna mig/oss till att förverkliga en del av ideerna.Och det känns spännande...samtidigt lite skrämmande också att bli ståendes på egna ben.

1 kommentar:

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010

Bloggarkiv