18 februari 2010

Ledig dag ...kan inte nån bestämma åt mig...

det finns så mycket man kan göra en ledig dag . Elina och Thomas är på skolan och jobbet men Lisa och jag e lediga. Lisa och jag ska ut och rasta hundarna runt fåren. Lisa har blivit en riktig hejare på sparkåkning så hon tar en sån runt om inte jag drar henne med bobben.
Känns som man ska passa på att göra så mycket på lediga dagar. Hitta på nåt mysigt med barnen och rå om djuren lite extra. Sen ser jag att jag skulle behöva städa lite hemma och fixa lite med tvätten. Fast o andra sidan kanske det duger med en snabbstädning och kasta in tvätten för det är ju ändå ingen ordning i skåpet. Fattar inte hur en del kan ha så ordnat i skåp. Mina lådor och skåp är rena katastrofen oavsett om jag tar tag i och städar dem emellanåt.
Skit samma.Frågan är bara vad mer vi ska hitta på. Har en liten tanke om badhuset när Elina har kommit hem men har inte bestämt mig än. jag funkar mycket bättre under tidspress för mycket tid stressar mig så nu måste vi sätta igång o hitta på nåt. Lisa ville baka oxå=)för ovanlighetens skull så vi ska kanske se till att baka nåt som jag kan ta med till jobbet till helgen.

2 kommentarer:

  1. Jag börjar 13.30 idag.
    hade planerat ett besök på gymmet eller en promenad.
    Lite städning kanske på det.
    Men nej, jag har dumpat barnen till skola och dagis och tänker dra täcket över huvudet ett tag till.;)

    SvaraRadera
  2. Du det var bra gjort. Nåt sånt skulle jag aldrig kunna göra to be honest.Jag har som myror i brallan konstant!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010

Bloggarkiv