10 juni 2010

Glömde säga peppar peppar ta i trä!

Lisa och min vän hade diskussion ang fästingspruta och "flin" influensa spruta igår. Lisa undrade och hade åsikter om huruvida man skulle ta sprutorna. Lisa bestämde sig för att inte ta någon fästingspruta för ville mer än gärna ha lite borrelia sa hon.....och vi fick ju såklart haksläpp och förklarade att DET vill man inte ha för det var en väldigt allvarlig sjukdom. Senare kröp det fram att Lisa var lite sugen på att bara bli sjuk och få vara hemma och bli omhändertagen då hon visst tyckte att det mysigt=) Och på kvällen somnade Lisa som en stock redan vid 7 snåret i soffan och vaknade asnöjd med feber och typ överlycklig över det....så det var hela kittet som åkte fram. Handduk över pannan, alvedon, varm the med honung och överflytt till i vår säng.Ja så inatt var hon febrig men vaknade utan.Vad besviken hon var när hon insåg att hon nog inte var så sjuk längre. Ont i halsen är det enda som är kvar så vi får väl se hur det artar sig. Själv känner jag oxå av det lite grann(!)Får inte bli sjuk nu.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010

Bloggarkiv