02 november 2010

Att träna eller att inte träna...

Jag blir lika osäker varje gång jag känner mig förkyld och hängig, särskilt om det inte riktigt bryter ut heller utan bara ligger och gror under ytan.Jag tränar ju sällan sten hårt men såpass att pulsen stiger och benen kan kännas stumma efteråt. Det är klart att jag nu inte funderar på att dra ut och höja pulsen till max men bara huruvida jag kan träna lätt genom typ lätt jogging.....borde ju inte vara nån fara....eller.... hittade denna artikel men sen har jg läst en del annat som säger att det är ok med lätt träning...inte lätt och veta hur man ska göra.

"Det är vid de första infektionssymtomen såsom feber, allmän sjukdomskänsla, irritation i halsen etc. ofta svårt att bedöma om dessa utgör starten på ett allvarligt tillstånd. Detta är, förutom myokarditrisken, en viktig orsak till den generella rekommendationen att avstå från fysisk ansträngning redan vid de första symtomen på en infektion i avvaktan på den fortsatta utvecklingen. Fysisk ansträngning kan nedsätta infektionsförsvaret och därmed försvåra infektionsförloppet och gynna uppkomsten av komplikationer."

3 kommentarer:

  1. En promenad är kanske bättre än jogg?

    SvaraRadera
  2. Mjoo det är det förstås....kanske en jogg så lätt så att den nästan är som en promenad:)

    SvaraRadera
  3. rakas tyttöseni ei saa rasittaa itteään jos on sairas muista se on vaarallista tv mamma

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010

Bloggarkiv