19 november 2010

Vad heter den tredje geten då?..öööh....den heter....

det här blir inte lätt att återberätta alls men så här kan det gå om det pågår lite för många processer i huvudet samtidigt:
Situation:
Jag sitter i ett sammanhang där flera människor sitter samlade för att sedan bli ombedda av"ledaren" att presentera sig för att det fanns en gäst(jag alltså) med den dagen.
Presentationen flyter på och det vet vi ju alla att det inte är världens lättaste för alla att berätta om sig själv inför andra.Jag har då inte det problemet iof vad jag vet men då kom vi till min tur iaf.Jag berättar vad jag heter och berättar varför jag är på besök.Sedan kommer vi til den personliga biten då vi ombads att berätta lite om oss själva.
Ja alla ni som känner mig eller läst min blogg vet såklart om att djuren är en stor del av mitt liv. Jag har hundar som heter Hugo och Leo, 3 getter som heter Urban ,Bengt......och sen stod det still!Hur jag än försökte så kom jag inte på vad den tredje hette....minuterna gick och jag trodde mig ha kommit på vad den hette och hasplade ur mig inför den tysta skaran som satt och väntade på att få höra....Torsten!Den heter Torsten sa jag lättad. Men det heter ju jag sa då "ledaren" förvånat. Vad roligt att du har en get som heter Torsten. Jag kunde dock känna en liten misstänksamhet hos "ledaren"då det tog ett par minuter för mig att ens komma på att geten heter samma namn som honom.Och det slog mig inte ens då att geten heter ju fifan Ulf!!.... oxå kallad uffe Puffe och inte alls Torsten!Huvet på skaft eller vaddå=)

2 kommentarer:

  1. Hehe..så dt kan bli..! Vågade du tala om sen att den heter Ulf? :)

    SvaraRadera
  2. Jo det hade jag kunnat gjort inför Torsten men inte i det sammanhanget jag var i just då med andra människor som kanske inte hade uppskattat att jag kom ihåg namn så tokigt=)

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010

Bloggarkiv