30 december 2010

11 mil kvar..


Påsen är inte längre full om man säger så.
Annat var det förr vad det gäller godis konsumsion.Jag menar förr på stenåldern innan godis i lösvikt fanns.
Då fick man 5 spänn för man hade varit snäll.
Sprang bort till kiosken och knackade i luckan ståendes på tå för att den tjocka tanten skulle se en.Man var alltid artig och hälsade först och berättade vad man kommit för.
Sen flyttade man på sig en meter åt vänster där man genom glaset fick visa vilka bitar man ville ha. Tanten tog bitarna med en tång och visade med tecken hur mycket man handlat för.
Ofta hade jag en lapp där det stod Gul Blend på med mammas finaste handstil.Dem gångerna blev d fler kronor över.Och då lyxade jag till det med pulverfyllda tefat i rosa o blått.
Påsen hade små bollar och hade tandad kant.
Och detta åts högtidligt upp under hela kvällen,trots att det kanske sammanlagt var 10-15 bitar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010

Bloggarkiv