03 december 2010

In i vabb träsket..

Lisas fröken ringde igår och berättade att Lisa inte mått så bra under eftermiddagen. Det är så skönt nu när barnen blivit så pass stora att dem kan tala om vart det gör ont och hur dem mår.Ibland kan det dock vara svårt för en 5 åring att ställa exakta diagnoser på sig själv. Jahapp det var väl hjärtat då sa lilla Lisa på sitt dramatiska vis.Lika dramatiskt var det när jag fått min mens och Lisa såg det. Jasså har du fått canser mamma?
Igår kväll var det mest bara envis hosta men nog så jobbigt såklart. Under natten satte nästa "sjukdom" fart och det blev konstipation. På kvällen då det enbart var hosta bokade vi in farmor barnvakt men efter natten kändes det inte längre aktuellt att lämna henne. Jag har dock varit in till jobbet med en viktig nyckel som jag råkade få med mig hem efter kvällspasset igår.Så kan det gå.

1 kommentar:

  1. Välkommen till vabträsket! ;)
    Hoppas hon kryar på sig.
    Milian fick penicillin igår mot öronen...:/
    Jag och Timea kurerar våra halsar med te och Strepsil.:/

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010

Bloggarkiv