14 december 2010

I cant wait!Jag längtar!!

Naturen är alltid närvarande, på Vättafjället strövar till och med myskoxar fritt. Fjällvärlden är mäktig! Välkommen att bli en del av friheten i Tänndalsfjällen. Valfriheten är imponerande.

Med landets längsta skidsäsong och det höga läget kan vi erbjuda alpin skidåkning för alla. Gott om lättåkta nedfarter, med flera barnområden, offpist och utmanande skogsåkning för duktiga alpinister.

Längdskidåkning
Längd och turåkning i Tänndalen är en stor upplevelse. Hit kommer varje år längdskidåkare från hela världen, landslag och skidskolor håller träningsläger här innan andra skidorter ens har öppnat sina anläggningar. Varför inte avsluta dagen med en tur i de preparerade spåren eller elljusspåret (ligger vid skidstadion i Tänndalen)



Längd funäsdalen
Längd funäsdalen är ett av världens längsta spårsystem. 300 km pistade spår i skyddad fjällterräng och genom vindlande dalgångar med snötyngd skog. Spåren passerar liftarna och är väl skyltade och preparerade. Här finns särskilda raststugor, informationsplatser och specialbyggda broar. De långa pistade spåren ger möjlighet till en rad olika turer för alla olika åkstilar och upplevelser. Spåren passar hela familjen.

Här finns även 450 km markerade skidleder i underbar högfjällsterräng, med våffelstugor och serveringar på bekvämt avstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010

Bloggarkiv