26 januari 2010

ÄNTLIGEN KOMMER ELINA HEM

Ska bli så mysigt att Elina kommer hem efter att spenderat några dagar hos sin pappa. Elina åker till sin pappa varannan helg och ibland stannar hon där ett par dagar till. Viktigt det där att få umgås med bägge föräldrarna. Men jag måste ändå säga att det är ledsamt när hon inte är med oss. Lisa saknar sin storesyster massor oxå när hon är borta. För det mesta är dom bästa vänner och leker roliga lekar tillsammans men som alla syskon hettar det till emellanåt. Min storesyster är också en av mina bästa vänner men så har det inte riktigt alltid varit=)Vi var som dag och natt när vi bodde hemma. Hon var nån slags punkare eller nåt som gjorde revolt och klippte tuppkam på alla stadens ungdomar. Dom vallfärdade hem till oss för att fixa frissan. Och jag var en häst tjej med djurmani. Problemet var att jag inte fick ha alla dessa djur utan fick ju lov att gömma dem. I klädskåpet i en sån plastlåda bodde en sköldpadda. I min byrå bodde en lite ökenråtta samt på våningen över utanför våra religiösa grannars dörr bodde en kanin. Syrran hon visste om mina djur men jag hade en hållhake på henne då jag sett henne tjuvröka. Så vi skvallrade aldrig på varandra. Mina föräldrar höll på att svimma när jag kom hem och sa att jag skaffat häst. Jag var då 13 år. Lång historia men hästen var på ett ställe där den inte mådde bra och jag övertalade ägarna att jag skulle få den och att mina föräldrar var med på det. På eget bevåg hyrde jag stall plats i Borsökna och vips så var man häst ägare.Vilken lycka=)......för mig alltså.En annan gång kom jag hem med Chincillor som verkligen behövde ett nytt hem då dom lämnats ensamma i en lägenhet utan mat och vatten. Nej!!!Inte mer djur hemma nu sa mamma men snälla det är ju kenguru bebisar sa jag..man kan ha dem vakthundar. Sen släppte jag ner dem på golvet och dom skuttade iväg. Mamma höll på att gå i bitar. Unge!!!Var har du fått tag i kenguru och vart ska du ha dem när dom blir stora????Hahahahaha.......stackars mamma. Tur hon inte visste allt jag höll på med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010

Bloggarkiv