17 januari 2010

SÖNDAGAR BORDE HETA LÖRDAGAR

Lediga söndagar känns så betyngda av den kommande måndagen. Kunde man helt enkelt inte bara ändra så man fixar till en till permanent ledig dag så trollar man bort måndags ångesten eller så.Jag menar det finns ju redan en hel del viktiga röda dagar såsom kristihimmelfärdsdag och annat.
Mannen har åkt iväg för att få sig lite motorcykel träning i form av en tävling som heter typ Östra open eller nåt...ja det är iaf enduro vet jag. Tjejerna och jag hade ingen lust att följa med då man mest bara står i en skog och väntar på att det ska swischa förbi nån man känner igen, vilket är över på några sekunder...måste var den tråkigaste publik sporten i alla kategorier. På det sättet är det roligare att följa med på supermoto tävlingar där mannen tävlar annars. Idag hoppas vi på en skadefri dag!
Vi håller på att packa korv och tillbehör för en utflykt på sjön. Tjejerna var sugna på lite skridsko åkning samt pimpelfiske. Och vad jag kan se är det perfekt väder för det. Sent igår kväll, kanske vid 22 tiden satt vi i godans ro i utbyggnaden och kände oss lite som uttittade. Ni vet den här känslan av att någon ser en....och mycket riktigt...getterna stod på altan och tryckte nosen mot fönstret och trodde på allvar att jag skulle släppa in dom. Jag vet inte hur dom hade tagit sig ur sin hage denna gång men vad jag vet att en get kan hoppa 2 meter rakt upp i luften jämnfota=)Det ser väldigt kul ut!Det är ju inga små smäckra damer precis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010

Bloggarkiv