25 oktober 2010

Jag vill reklamera katten!

Försovning. Rusar upp för att hinna med allt som måste hinnas innan avfärd till jobbet. Världens liv på vinden!Katter som spottar,fräser och slåss.Jobbigt tänker jag men först på med en balja kaffe sen reda ut relations trasslet medans kaffet rinner ner. Men vad är det som glatt möter mig i köket om inte en råtta!!!!Fyfan och allt händer sen i ultra rapid fart. Ja eftersom katterna var fullt upptagna med sitt uppepå vinden så tyckte Hugo Stålmannen att här behövs en Jack Russel och kommer flygande som en fladdermus.I ett endaste nafs har han oskadligjort inkränktaren....stackars råtta....och hund för han såg rätt paff ut själv efter att ha handlat instinktivt.Och jag vråla efter mannen som om alla världens problem vore hans.
Och sen som bonus på det härliga uppvaknandet ser jag genom fönstret att det är någon annans katt som kommer ner från vår vind!!!Så den katten har alltså tagit samma väg som våra katter in i vårt hus genom taket i deras lönngång och där möts den av våldsamma vakt katter...därav slagsmålet och råttan som passade på att dansa på köksbordet fast hela huset var fullt av katter:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010

Bloggarkiv