26 oktober 2010

Vägra köttbullar!

Så här års börjar alla företag planera julbord. Restauranger granskas och synas i sömmarna var dem flottigaste köttbullarna rullas,den minst vattniga Janssons finns,Ris ala Maltan som är mest gräddig med mest konserverade apelsiner i. Sedan ska julgåvor väljas med djupaste omsorg. Kniv från Hackman,handduk i extra fin frotte,walkingstavar med inbyggd fm radio i extra fint plast eller kanske Belgisk choklad som legat på nån lagerhylla sedan 1998 och bara väntat på att få bli en jul gåva till någon duktig hårt arbetande 7 barns mamma/pappa som är halvvägs in i väggen redan.Sedan ska det laddas för denna JULFEST med feta bokstäver så att folk inte nyktrar till på en vecka efter festen och vågar inte se varandra i ögonen på minst lika länge pga allt som lättades från folks hjärtan under den magiska kvällen.

Men för att slippa alla dessa val så tycker vi att det är enklare och bjuda mannens anställda på en julresa till Spanien istället. Då slipper man hela köttbulls hysterin helt enkelt. För köttbullar det kommer att spruta ut igenom öronen hela året ut iaf utan undantag.
Jag kommer inte att kunna hänga med har jag bestämt mig för.Så enkelt är det utan att vidare gå in på detaljer. Handlar i det stora hela om barn,gården med alla kära djuren,nya jobbet.Ibland är det lättare att välja den enkla vägen för att man är bekväm helt enkelt.
Men grabbarna kommer att få sig ett par dagar på solkusten med bla besök på spa anläggning på Fortuna och bodega besök kanske i Rioja distriktet.Tyckte ni er höra ett uns bitterhet i tonen? Neeeej inte alls;) Jag trivs bättre här där jag kan ta det lugnt o skönt och lukta på blommorna=)

2 kommentarer:

  1. Sure att du trivs bäst här...klart du ska med. Skyll nu inte på jobbet.;)

    SvaraRadera
  2. hehe. systerryster :)

    Kram från Lilla syster utan blogg :P

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
jag vet inte.....lite annorlunda på nåt sätt kanske...vet inte men det finns säkert nån diagnos som skulle stämma in på mig. Är gift med den bästa mannen som finns på jorden och har två världens sötaste barn.

Besökare Sedan Start 2010

Bloggarkiv